Aktuelles

Diese Frage adressieren wir in mehreren Forschungs- und Entwicklungsprojekten. Ziel ist es dabei zu klären, wie Lernen in virtuellen Realitäten am effektivsten gestaltet werden kann und wie innovative VR/AR-Technologien zukünftig im Bildungsbereich lernwirksam eingesetzt werden…

The paper “Effects of real-time analytics-based personalized scaffolds on students’ self-regulated learning” has been published in the international journal, Computers in Human Behavior (Special Issue : Advancing SRL research with AI). The paper presents results from our…

In a recent published overview, our research on measuring self-regulated learning using temporal analysis and multimodal multichannel data is summarized and discussed in respect to its role on SRL research with Artificial Intelligence (AI).

Wir begrüßen Frau Shruti Athavale, M. Sc. als neue wissenschaftliche Mitarbeiterin ab Oktober in unserem Team.

Our paper “Temporal Assessment of Self-Regulated Learning by Mining Students’ Think Aloud Protocols” which was published in the open-access journal, Frontiers in Psychology, is now available as a chapter in a highly demanded e-book.

As part of the EARLI SIG 27 symposium, “Supporting self-regulated learning with data analytics and artificial intelligence”, two research papers from the interdisciplinary project, FLoRA, will be presented in Southhampton, United Kingdom.

Auf der internationalen Conference EARLI SIG 8 meets SIG 16 Konferenz im August ist der Lehrstuhl mit drei aktuellen Forschungsbeiträgen vertreten.

Die zweite große Datenerhebung des BMBF-Verbundprojektes „DigitUS – Digitalisierung von Unterricht in der Schule“ an bayerischen Schulen ist erfolgreich geschafft.

Die Publikation von Dr. Christian Hartmann, Prof. Dr. Nikol Rummel und Prof. Dr. Maria Bannert „Using HeuristicsMiner to Analyze Problem-Solving Processes: Exemplary Use Case of a Productive-Failure Study“ wurde veröffentlicht.

Frau Prof. Maria Bannert wurde wiederholt in die Expertenjury des Award Digitale Bildung gewählt.