Jan.25 | Reith, S., & Bannert, M. (2025, Januar). Effekt eines Lehrkräfte-Trainings zur Förderung des selbstregulierten Lernens mit digitalen Medien im Unterricht. Einzelbeitrag auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Mannheim, Deutschland, Januar 27-29, 2025. |
Jan. 25 | Arvaneh, B., Reith, S., Stegmann, K., & Bannert, M. (2025, Januar). Wahrnehmung des digitalen Medieneinsatzes im Unterricht durch die Lehrkraft aus Sicht der SchülerInnen. Posterbeitrag auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Mannheim, Deutschland, Januar 27-29, 2025. |
Jan. 25 | Farrell, M., Arvaneh, B., Reinwarth, F., Reith, S., & Seidel, T. (2025, Januar). Teachers’ use of AI for monitoring, engagement, feedback, and assessment: A rapid review of research syntheses. Einzelbeitrag auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Mannheim, Deutschland, Januar 27-29, 2025. |
26.08.23 | Reith, S., & Bannert, M. (2023, August). Training teachers to promote self-regulated learning with digital media in the classroom. Poster presented at the 20th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Thessaloniki, Greece, August 22-26, 2023. |
24.08.23 | Stegmann, K., Reith, S., Kastorff, T., Ufer, S., Neuhaus, B., & Bannert, M. (2023, August). Relation between Teachers’ Pedagogical Knowledge, Classroom Activities and Self-Regulated Learning. Paper presented at the 20th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Thessaloniki, Greece, August 22-26, 2023. |
25.08.22 | Reith, S., & Bannert, M. (2022, August). Training studies for teachers to promote students' self-regulated learning – a systematic review. Poster presented at the EARLI SIG8-Motivation meets SIG16-Metacognition Conference, Dresden, Germany, August 24-26, 2022. |