Publications
Meuleners, J. S., Lindermayer, C., Traub, D., Aufleger, M., Rutkowski, A., Kosiol, T., Reith, S., Arvaneh, B., Bannert, M., Ufer, S., & Neuhaus, B. (2024). Are Digital Tools More Often Implemented in High‑Quality Lessons?—Profiles of Instructional Quality and the Use of Digital Tools in Biology and Mathematics Lessons. International Journal of Science and Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s10763-024-10510-1
Bannert, M., Arvaneh, B., & Reith, S. (2021). ISDIMU – Ein Instrument zur Erfassung des selbstregulierten Lernens mit digitalen Medien im Unterricht. Unveröffentlichtes Instrument. TUM School of Social Sciences and Technology, Technische Universität München.
Arvaneh, B., Bannert, M., & Reith, S. (2020). Wahrgenommener Einsatz digitaler Medien im Unterricht aus Sicht der Schüler*innen. Unveröffentlichtes Instrument. TUM School of Social Sciences and Technology, Technische Universität München.
Stegmann, K., Kastorff, T., Poluektova, I., Berger, S., Kosiol, T., Reith, S., Förtsch, C., Rutkowski, A., Mohr, M., Lindermayer, C., Aufleger, M., Traub, D., Haldenwang, V., Ufer, S., Neuhaus, B. J., Bannert, M., Oechslein, K., Lindner, M., Nerdel, C., Fischer, F. & Gräsel, C. (in Druck). Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften. Einsatz von Multiplikatoren zur Etablierung von Lerngemeinschaften. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (Schulentwicklungsprozesse für Bildung in der digitalen Welt).
Reith, S. (2019) Digital Media in Higher Education – a Systematical Review About the Impact of the Degree of Activity on the Learning Success of Students During the Studies With Digital Media and the Impact Factors of the Adoption of Digital Media by University Lecturers. Unpublished master thesis. Ludwig-Maximilians-Universität Munich, Germany.
Reith, S. (2016) Senior Students and Internet. Individual Experiences, Functions and Attitudes of Senior Students of the Ludwig-Maximilians-Universität Munich Regarding to the Internet. Unpublished bachelor thesis. Ludwig-Maximilians-Universität Munich, Germany.