- Diagnosequalität von Lehramtsstudierenden -- Können sie Probleme von Schüler:innen beim Debugging erfassen? 21. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS) 2025, Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 2025 mehr… BibTeXWWW
- Analyzing teachers’ diagnostic and intervention processes in debugging using video vignettes. Proceedings of the 17th International Conference on Informatics in Schools (ISSEP'24), Springer International Publishing, 2025, 167-179 mehr… BibTeXWWW
- Fostering Diagnostic Skills: Using Video Vignettes in Computer Science Teacher Education. 11. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI 2025), 2025 mehr… BibTeXWWW
- Entwicklung eines Prozessmodells für Diagnose- und Intervention von Lehrkräften beim Debugging. 20. GI-Fachtagung Informatik und Schule, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2023, 157-166 mehr… BibTeXWWW
- Productive Designs for Successful Failure: Constructionist Perspectives on Supporting Personally Meaningful and Culturally Empowered Learning and Teaching. Proceedings of Constructionism 2023, 2023, 255-263 mehr… BibTeXWWW
- Investigating Teachers’ Diagnostic and Intervention Skills in Debugging. Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, ACM, 2022, 1-2 mehr… BibTeXWWW
Heike Wachter, Dipl.-Inf.
Postadresse
Arcisstr. 21
80333 München
Dienstort
Professur für Didaktik der Informatik (Prof. Michaeli)
Marsstr. 20-22(2907)/IV
80335 München
- Tel.: +49 (89) 289 - 29114
- Raum: 2907.04.446
- heike.wachter@tum.de