Past dates

2021

  • Miesera, S.; Mulatu, A. (2021). Dealing with heterogeneity and pedagogical diagnostics in distance learning, Government of Upper Bavaria.
  •  Miesera, S. (2021). Support for special groups of pupils, importance of inclusion Preparatory service, Staatliches Studienseminar für das Lehramt an berufliche Schulen, Bavaria

2020

  • Miesera, S. (2020). Förderung besonderer Schülergruppen, Bedeutung der Inklusion Vorbereitungsdienst, Staatliches Studienseminar für das Lehramt an beruflichen Schulen, Bayern.
  • Miesera, S. (2020). Use of teaching and learning videos in teacher training - Teacher training concepts for the promotion of media competence, Pädagogische Hochschule Niederösterreich.

2019

  • Miesera, S. (2019). Use of teaching and learning videos in teacher education - Teacher education concepts to promote media competence, Pädagogische Hochschule Niederösterreich.
  • Miesera, S., & Weidenhiller, P. (2019). Studies on inclusive teaching in vocational schools and grammar schools. Workshop. Advanced training seminar 10 years of inclusion in Bavaria, Academy for Political Education, Tutzing
  • Miesera, S. (2019). Vocational integration through language, language sensitivity and internal differentiation in subject teaching. Landesakademie für Fortbildung und Personalentwicklung an Schulen, Esslingen
  • Miesera, S. (2019). Promoting special groups of pupils, the importance of inclusion Preparatory service, Staatliches Studienseminar für das Lehramt an berufliche Schulen, Bavaria.

2018

  • Miesera, S. (2018). Vocational integration through language, language sensitivity and internal differentiation in subject teaching. Landesakademie für Fortbildung und Personalentwicklung an Schulen, Esslingen.

2014

  • Miesera, S. (2014). Inklusion als Aufgabe der beruflichen Schulen und der Lehrerbildung, Münster University of Applied Sciences, Institute for Vocational Teacher Education (IBL)..
  • Miesera, S. (2014). Current insights into learning, Klinikum Augsburg.

  • Miesera, S. (2014). Research and Practice, Inclusion in Teacher Education, Academy for Teacher Training and Personnel Management, Dillingen a. d. Donau..