
Contact information
Mail: | andreas.vorholzer(at)tum.de |
Phone: | +49 89 289 25129 |
Room: | 260 (Campus Marsstr.) |
Consultation hours: | individual appointment via mail |
Profiles: |
Vorholzer, A. & Aufschnaiter, C. v. (2020). Dimensionen und Ausprägungen fachinhaltlicher Kompetenz in den Naturwissenschaften – ein Systematisierungsversuch. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 26, 1–18. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00107-w
Vorholzer, A., Aufschnaiter, C. v., & Boone, W. J. (2020). Fostering upper secondary students’ ability to engage in practices of scientific investigation: A comparative analysis of an explicit and an implicit instructional approach. Research in Science Education, 50, 333-359. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9691-1
Vorholzer, A., Hägele, J. & Aufschnaiter, C. v. (2020). Instruktionen kohärent anlegen und Kompetenzaufbau untersuchen: Zugänge und Herausforderungen am Beispiel experimentbezogener Kompetenz. Unterrichtswissenschaft, 48 61–89. https://doi.org/10.1007/s42010-019-00064-5
Vorholzer, A. & Aufschnaiter, C. v. (2019). Guidance in inquiry-based instruction – An attempt to disentangle a manifold construct. International Journal of Science Education 41(11), 1562–1577. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1616124
Vorholzer, A., Aufschnaiter, C. v., & Kirschner, S. (2016). Entwicklung und Pilotierung eines Tests zur Erfassung des Verständnisses experimenteller Denk- und Arbeitsweisen. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 22, 25-41. https://doi.org/10.1007/s40573-015-0039-3
Link to a list of all publications