Journal Publications
(*peer-reviewed)
* Lesperance, K., Decristan, J., & Holzberger, D. (in press). The role of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in secondary school mathematics. International Journal of Gender, Science and Technology.
*Munk, S.1, Ziernwald, L.1, Lesperance, K., & Holzberger, D. (2023). Forschungssynthesen und der Researcher-Practitioner-Gap: Ein Diskussionbeitrag zu Potenzialen und Grenzen anhand einer Forschungssynthese aus der Medienpädagogik. Medienpädagogik, 54, 28–50. https://doi.org/10.21240/mpaed/54/2023.08.11.X (1These authors share first authorship).
*Lesperance, K., Hofer, S., Retelsdorf, J., & Holzberger, D. (2022). Reducing gender differences in student motivational-affective factors: A meta-analysis of school-based interventions. British Journal of Educational Psychology, 00, 1–35. https://doi.org/10.1111/bjep.12512
Practice-oriented Outlets
Lesperance, K., Munk, S., Holzmeier, Y., Braun, M. & Holzberger, D. (2022). Geschlechterunterschiede im Bildungskontext - Von wissenschaftlichen Studien zu Impulsen für die Unterrichtspraxis. Waxmann. https://www.waxmann.com/index.php?eID=download&buchnr=4534
Munk, S., Lesperance, K., Diery, A. & CHU Research Group (2022). Spielend zum Lernerfolg: Können digitale Spielelemente die Leistung im Unterricht fördern? [Kurzreview 30]. Clearing House Unterricht (CHU). https://www.clearinghouse.edu.tum.de/aktuelles/spielend-zum-lernerfolg-koennen-digitale-spielelemente-die-leistung-im-unterricht-foerdern
Conference Presentations
(*peer-reviewed)
*Lesperance, K., Decristan, J. & Holzberger, D. (2023, August). Does teacher support lessen gender differences in motivational outcomes in mathematics? Presentation at the 20th Biennal Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Thessaloniki, Greece.
*Lesperance, K., Decristan, J. & Holzberger, D. (2023, February) The role of secondary school student perceptions of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in mathematics. Presentation at the 10th GEBF Conference: Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz, Essen.
*Lesperance, K. & Holzberger, D. (2022, March). Können schulbasierte Interventionen geschlechtsspezifische Unterschiede bei motivational-affektiven Schülermerkmalen verringern? Presentation at the 9th GEBF Conference, Bamberg.
*Lesperance, K. & Holzberger, D. (2021, July). Narrowing the motivational-affective gender gap through school-based interventions? A meta-analysis. Presentation at the Gender and STEM Network Conference 2021, Sydney (Online-Conference).
*Lesperance, K., Hofer, S. & Holzberger, D. (2020, July). Closing the gender gap in motivational-affective student factors with interventions: A meta-analysis. Presentation at the Junior Researchers of EARLI Annual Conference (JURE), Porto, Portugal. (Conference canceled).
*Lesperance, K., Hofer, S. & Holzberger, D. (2020, March). Narrowing the gender gap in non-cognitive student outcomes through interventions: A meta-analysis. Presentation at the 8th GEBF Conference, Potsdam. (Conference canceled).
Transfer events for educational Practitioners
Munk, S. & Lesperance, K. (2023, April). Geschlechterunterschiede im Bildungskontext. Wissenschaft und Praxis im Dialog. Presentation as part of the series „Unterm Apfelbaum – Erkenntnisse aus Pädagogik und Psychologie“ an der Akademie für Lehrerfortbildung und Personalführung, Dillingen.